Šivananda jooga tutvustus
Šivananda jooga rajaneb viiel põhipunktil:
  1. Õiged harjutused (aasanad)
  2. Õige hingamine (pranayama)
  3. Õige lõdvestumine (savasana)
  4. Õige toitumine (taimetoitlus)
  5. Positiivne mõtlemine ja meditatsioon (vedaanta ja dhyana)
Jooga põhineb enesedistsipliinil ja tõekspidamisel, milleks on lihtne eluviis ja kõrgem vaimne mõtlemine. Keha on hinge tempel, mida võib ülekantud tähenduses nimetada ka transpordivahendiks, mis esitab meile erilisi nõudmisi selleks, et sujuvalt funktsioneerida. Auto puhul on tähtsad viis asja: määrdesüsteem, aku, jahutussüsteem, kütus ja vastutustundlik juht rooli taga. Vaatame nüüd aga inimese vajadusi.

Õiged harjutused:  harjutuste tegemine on nagu süstemaatiline liigeste, lihaste, kõõluste ja teiste kehaosade „määrimine”, et püsida liikuvana ja painduvana.

Õige hingamine:  keha on ühenduses akuga (päikesepõimikuga), milles säilitatakse tohutuid energiavarusid. Läbi erilise joogahingamise (pranayama) vabaneb see energia ning toimub füüsiline ja vaimne noorenemine.

Õige lõdvestumine:  selleks, et kogu süsteemi maha jahutada, on autol radiaator. Kui aga keha ja vaim on pidevalt ületöötanud, siis meie jõudlus kahaneb. Lõdvestumine on loomulik viis keha uuesti laadida.

Õige toitumine:  tagab korraliku kütuse kehale. Optimaalne toitainete, õhu, vee ja päiksevalguse kogumine on hädavajalik meie organismile.

Positiivne mõtlemine ja meditatsioon:
 hoiab (auto)juhti kontrolli all, intellekt puhastub. Loomus on alistatud teaduvustatud kontrolliga meelekindluse ja keskendumise abil.

Selle süsteemi harjutused on hästi tasakaalustatud: ühes suunas venitusele järgneb alati venitus vastassuunas. Treening koosneb soojendus- ja hingamisharjutustest ning 12 põhiasendist - aasanast, mis toniseerivad lihaseid ja sidekudesid, hoiavad selja ja liigesed painduvana, ergutavad vere- ja toiduringlust ning kogu endokriinsüsteemi talitlust.